Sidor

lördag 21 maj 2011

Pizza + back on track!

Matmässigt har det varit några riktigt jobbiga veckor. Det har knappt gått en dag utan att jag har ätit något sött, t.ex. kanelbulle, mufifns eller choklad. Och när jag väl har ätit en liten grej, så kan jag väl lika gärna fortsätta?? Så resonerar min sockerberoende hjärna. Och jag vet att det är så fel, så fel, men så tänker jag att det är ju så gott - och så ger jag efter! 
Med mycket pepp från LCHF-gruppen jag är med i på Facebook och med funderingar på vilken motivation jag egentligen har, så bestämde jag mig igår för att nu jäklar ska jag klara det här! Jag ska ta en dag i taget, eller rättare sagt en situation i taget! För suget brukar komma dundrandes på eftermiddagarna och då gäller det att vara beredd.

Och idag har jag klarat mig!! En dag abstinent :) Och det har faktiskt inte varit särskilt svårt heller!
Jag har satt som mål att vara abstinent åtminstone fram till 3 juni. Det är lååååååångt dit om man tänker på att så länge har jag inte varit utan godsaker på.... 11 år kanske? Med undantag för en period då jag mådde dåligt i en månad. Seriöst alltså. Min kropp behöver verkligen det här! 

Nu ska jag klara morgondagen också! Och sen är helgen nästan över, och det är väl helgerna som alltid har varit tiden då man får äta godsaker.

Vi åt en mycket god LCHF-pizza ikväll. Som topping hade vi bacon och mozzarella och på min halva hade jag även champinjoner :) Pizzan blev ganska mjuk så jag var tvungen att vika ihop den på tallriken, det blev som att äta Calzone. Jag kommer definitivt göra den pizzan igen, tänker att med mer övning så blir den bättre :) Receptet finns på länken nedan!


Sovdags nu och imorgon ska jag nog iväg och titta på dressyr- och hopptävlingar! Och på Söndag blir det terrängtävling :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar