Sidor

måndag 20 februari 2012

Dag 1 med matplan


Den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, eftersom jag var tvungen att gå upp på toa vid 02.30 inatt och när jag la mig igen så kunde jag inte somna om. Strax före 04 så gick jag upp och satte mig och läste en stund, kollade Facebook etc. Sedan la jag mig igen vid 04.45 och det dröjde väl en halvtimme innan jag somnade. Suck. Jag ställde fram larmet och gick upp för att ringa till jobbet och sjukskriva mig, sedan la jag mig igen. Frös som en gnu gjorde jag, men jag somnade om. Gick upp vid 10.

Jaha, tänkte jag. Nu blir det ingen frukost vid 07 och lunch vid 11-tiden... hur gör jag då? Jag har mailat min kostrådgivare för att höra hur man gör när man äter första målet senare på dagen. Men jag började med frukostmålet och tänker ta middagsmålet sedan, hoppar alltså över lunchmålet idag.
Men såhär såg min frukost ut! :) Gott var det och det tog en bra stund att äta. Så mycket grönsaker hade jag själv aldrig lagt till i frukosten. Kul att lära sig nya saker!
Äggen står för proteindelen. Paprikan är grönsaker, såklart. Fettdelen består av avokado samt 1.5 msk majonnäs. Till detta drack jag en stor kopp rött te. Enkelt, gott och mättande! :)


2 kommentarer:

  1. Hur går det nu, fjärde dagen i alla ära.. ??
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hehe tack tack! :) Det går hyfsat, det kunde definitivt vara både bättre och sämre. Jag får ju skollunch på förskolan så jag har ingen kontroll över vad jag får.. grönsakerna är ofta av sämre sort, och då kommer suget direkt efteråt. Men annars funkar frukosten och lunchen bäst.. det är middagarna som har blivit icke LCHF på sistone.. möjligen lågkolhydratkost, på sin höjd :o
    Blir väldigt mätt på min frukost, så nu misstänker jag att jag nog inte fick i mig tillräckligt tidigare.. varken av grönsaker eller fett!

    SvaraRadera