Sidor

måndag 7 maj 2012

Majskyckling - sjukt god middag!

Vilken sjukt god middag jag gjorde i dag! Återigen inspirerad av Skaldemans LCHF-kokboken.
Färsk lårfilé av majskyckling, gned jag in i citronsaft, salt och svartpeppar. In i ugn på 175 grader.
När kycklingen var nästan färdig tog jag ut formen och tillsatte grädde i skyn, samt skivade tomater,
höjde temperaturen till 210 grader och ställde in igen tills det fått fin färg och lite krispig yta på skinnet.

Till detta gjorde jag blomkålsmos. Mmmm :)


2 kommentarer:

  1. lät både gott och enkelt!!
    Tack för tipset!
    Nu äter just vi inte tomat, både för att jag inte tycker eller "tål" dem.. men nån ggn kanske inte skadar för smaken på såsen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det :D
      Hm ja kanske det går att ha dem i för smaken bara, och sedan kasta dem när ni ska äta? Jag vet inte om det gör någon skillnad. Men man kan ju ta i andra grönsaker!

      Radera