Sidor

måndag 7 maj 2012

Sen frukost och bra video: dag 2


Så, nu har jag njutit av en god frukost.
Jag gjorde dock ett misstag med sparrisen, det rann ut jord på tallriken, vilket inte såg så fräscht ut.. så jag bytte ut dem mot lite majonnäs :)

Mätt och belåten, och med ytterligare en fantastisk, och skrämmande, video om sockerberoende med herr Lustig på näthinnan, så tänker jag nu bege mig till affären för att köpa ägg och till apoteket för att köpa allergimedicin till sambon. Man måste se till att inte gå och handla när man är hungrig. Att peppa sig med videos, artiklar och forskning är superbra, om man behöver något extra.

Just för tillfället hjälper det mig att fokusera på att jag inte kan lyssna på mig själv om jag tänker att jag vill ha kanelbullar eller glass eller vad det nu kan vara. För det är inte jag som vill ha det, det är min felprogrammerade hjärna som vill få mig att tro att jag kommer att gå under om jag inte får det. Jag, å andra sidan, vet att så är inte fallet. Skulle jag dö om jag inte fick en kanelbulle? Knappast, jag har nog med fettreserver att ta av :))
Men det är starkt som detta sitter. På en nivå som jag inte kan rå över. Det enda jag kan är att ändra mitt beteende och tänka på att stå över dessa krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar