Sidor

tisdag 19 juli 2011

Gnälligt


Är sur. Jag har fram tills nu klarat 4 dagar utan socker. Idag så har min IBS-mage varit ÄNNU mer jävlig än normalt och jag insåg att jag måste få i mig vätskeersättnig. Och det är ju SOCKER i sånt!! Jag köpte på apoteket så att jag skulle få en med smak. Men det är väl typiskt :/ Sen så vågade jag inte äta någon fast föda nu på kvällen heller så jag köpte en yoghurt, med 5% socker i, den där Mild Vanilj från Arla. Med en banan i. Måste ju bli värsta sockerchocken för kroppen.... men, det går ner och det smakar bra. Bara hoppas att jag kan få behålla det i kroppen. Och sen fortsätta som vanligt när den här "trippen" är över. 


Jag hade gjort bantarbiffar igår, på ett halvt kg blandfärs, en äggula och kryddor (inget salt). Tog hälften till lunch idag och gjorde en gräddsås till. Sen började helvetet.... :s Jag har fått en ny medicin också som har känd biverkning mot tarmarna.... Metformin Bluefish. För min PCOS. Så jag tror att de förvärrar massor. Suck :(
Är dessutom förkyld för andra gången på två veckor, känns lagom kul när man precis har börjat på nytt jobb!

/Färdiggnällt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar