Sidor

torsdag 5 maj 2011

Halvdeppigt

Idag har varit en halvkass dag generellt. Sov inte jättemycket men gick upp och gjorde mig iordning, åt en god och bra frukost, omelett med bacon. Förmiddagen var bra men sen hände det lite saker, mindre lyckade möten med människor som gjorde mig extremt oinspirerad. Och då tänkte jag att "fuck it". Så jag funderade på vad jag skulle äta till lunch. Det blev en fryspizza från Ica. Mozzarella. Själva botten smakade lite mysko men toppingen var god. Sedan slank det ner en chokladmuffin också! Med chokladglasyr på och vaniljkräm inuti. Vansinnigt gott, så egentligen känner jag att jag orkar inte ha dåligt samvete för att jag fuskat. Känns ändå som att allt är åt helvete idag. Och middagen kommer bli bra. Det blir LCHF-våfflor med bär och grädde! :)


Den här varianten gillar jag. De blir inte direkt frasiga men de smakar väldigt gott! 


LCHF-VÅFFLOR
(Ca. 8 stycken)

4 Ägg
1 dl Mjölk
2 dl Grädde
2 msk Fiberhusk
50 gram smält Smör
1 tsk Bakpulver
Salt

Vispa samman alla ingredienserna i en skål, ta salt efter smak.
Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken sväller en aning.

Grädda sedan i våffeljärnet!
Smeten blir ganska tjock, men det blir ett bra resultat i slutändan.
Servera med grädde (eventuellt smaksatt) och bär eller kanske bregott!
Tips på smaksättning för grädde är Ekologiskt Äkta Vaniljpulver. Alltså INTE vaniljsocker! Dessa små glasburkar finns i vanliga matbutiker, bland bakingredienserna. Kostar ca 30 kr och är väldigt drygt så det är definitivt värt det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar