Sidor

söndag 22 maj 2011

Hästar och kräftor :)

Både igår och idag har jag varit ute vid Akademistallet och titta på tävlingar. Fälttävlan med lokal tävling för häst och regional tävling för ponny. Dressyr och hoppning på lördagen och terrängritt idag söndag! Igår blev det knappt en timme där och sen promenerade jag hem igenom Hågadalen, naturskyddsområdet. Underbart väder! Anders kom och mötte mig halvvägs också, mysigt :) Såg kossor som låg och vilade i hagen.

Idag stannade jag i flera timmar, såg både hästklass och ponnyklass :) Och nu ikväll har jag blivit alldeles röd på armar och ansikte, därav kräfta! Taskigt att jag inte bara kan bli brun direkt... Men men, det har varit en trevlig dag bland hästar!
Till lunch köpte jag en kokt korv, det fick duga och var väl det bästa de hade i kiosken vid stallet :p

Middagen bestod av en västerbottensostpaj. Receptet hittade jag här, jag uteslöt purjolök. Kryddade gjorde jag med vitpeppar, lökpulver och paprikapulver. Tycker nog inte riktigt att den slår "vanligt" pajskal men den får godkänt!

Jag hade önskat en fräsch sallad till med tomat, gurka, sallad, olivolja och lite salt och svartpeppar som tillbehör, men nu hade vi inga färska grönsaker alls! Det fick bli en klick cream cheese till istället, det funkade också :)
Vilken tur att jag fick för mig att testa Mjuk Pepperkakspones när jag ändå skulle använda ugnen. De blev himla goda! Smakar nästan som vanlig mjuk pepparkaka fast inte riktigt lika saftig och söt som de brukar kunna bli, men helt klart godkänt :D

Nu ska jag smörja in mig med lite mer färsk aloe-gel och bara njuta av söndagskvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar