Sidor

tisdag 3 maj 2011

Nygammal middag

Vi testar att följa en matsedel som vi gjorde i ordning för två veckor, idag skulle vi alltså äta det här! Själv tog jag ett glas vitt Ecologica till också, lite tisdagslyx!




Receptet fick jag av en person som jag faktiskt har glömt namnet på, men jag minns att han jobbade inom Kronofogden, hehe :) Jag har bytt ut pastan som tillbehör och den blev idag ersatt av haricots verts i olivolja. 


Kyckling med vinsmakande gräddsås

Valfria grönsaker, gärna efter säsong
2 kyckling filéer
1 msk olivolja och 30g smör till stekningen
2 skivor hackad bacon
2 vitlöksklyftor
250 g svamp
1 dl vin
1.75 dl grädde
4 salladslökar
1 msk mjöl
2 msk vatten
1 dl parmesan (riven)

Koka eller smörfräs grönsakerna
Stek kyckling, bacon, vitlök och svamp
I med vin (tills det kokat in)
I med grädde och lök
Rör ut mjöl i vatten (ganska lite, ca 1 msk och 2 msk vatten till 400 gr pasta)
Parmesan

Svartpeppar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar